Login with Facebook

Kάλεσμα στη νέα γενιά γυναικών ηγετών



Πρόσκληση σε ταλαντούχες νέες γυναίκες από όλη την Ευρώπη, που φοιτούν σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, είτε έχουν ήδη αποφοιτήσει και βρίσκονται στο ξεκίνημα μιας σταδιοδρομίας, με τον φιλόδοξο στόχο να ασκήσουν σύντομα ηγετικούς ρόλους, απευθύνει με δημοσίευμά της η παγκόσμια Εταιρεία Συμβούλων McKinsey & Company.

Τις προσκαλεί να πάρουν μέρος σε ένα τριήμερο workshop που οργανώνει στο Παρίσι -από 22 ώς 24 Μαρτίου 2012- με θέμα «Η νέα γενιά των γυναικών ηγετών», κατά το οποίο θα διερευνηθεί το πόσο σημαντικό είναι να ασκείται ηγεσία και από τις γυναίκες, αλλά και τις επιπτώσεις για την οικονομία. Επίσης, το πώς μπορεί η καθεμιά από τις συμμετέχουσες να διαμορφώσει το δικό της στυλ ηγεσίας, στο πλαίσιο των δικών της δεξιοτήτων. Η συμμετοχή δεν συνεπάγεται οικονομική επιβάρυνση και οι αιτήσεις γίνονται δεκτές ώς τις 17 Φεβρουαρίου 2012 (www.next-generation-women.mckinsey.com).

H διαφορετικότητα

Το γεγονός αυτό έρχεται να επισφραγίσει τη δεδηλωμένη πλέον πίστη που έχει η κορυφαία αυτή εταιρεία συμβούλων στη σημασία της ανάπτυξης γυναικών σε ηγετικούς ρόλους. Μια πίστη που τεκμηριώνεται μέσα από τις έγκυρες παγκόσμιες έρευνές της και από την ξεχωριστή αρθρογραφία της. Για παράδειγμα, μέσα από πρόσφατη παγκόσμια έρευνά της -«Moving women to the top: McKinsey Global Survey results»- προκύπτει ότι «ενώ η πλειονότητα των στελεχών πιστεύει πως η διαφορετικότητα στην ηγεσία συνδέεται με καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα, ωστόσο, οι εταιρείες κάνουν ελάχιστα πράγματα για να στηρίζουν τις γυναίκες του εργατικού δυναμικού τους».

Το ίδιο πνεύμα επικρατεί και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Με την αρμόδια επίτροπο κ. Bίβιαν Pέντινγκ να ομολογεί σε συνέντευξή της στην ηλεκτρονική έκδοση του Insead Knowledge ότι, επειδή κουράστηκε πλέον τα «άδεια» λόγια για την ισότητα των φύλων στα Δ.Σ. της Ευρώπης, καλεί πλέον τις εταιρείες να αναλάβουν εκείνες δράση. Ετσι, «τον Μάρτιο η Κομισιόν θα αξιολογήσει κατά πόσον είναι επαρκής η πρόοδος που έχει επιτευχθεί και θα αποφασίσει εάν υπάρχει ανάγκη για τη νομοθέτηση ποσοστώσεων».

H διαιώνιση του χάσματος

Ωστόσο, σύμφωνα με έρευνα που έχει δημοσιεύσει ο έγκυρος μη κερδοσκοπικός Οργανισμός Catalyst, τη διαιώνιση του χάσματος τη διατηρούν οι Ευρωπαίοι μάνατζερ, οι οποίοι είναι προσκολλημένοι σε στερεοτυπικές αντιλήψεις γύρω από τις ηγετικές ικανότητες ανδρών και γυναικών, ενώ παραβλέπουν αυτά που πραγματικά συμβαίνουν σήμερα όπως και τις επιδόσεις και τις ικανότητες των γυναικών.

Από την έρευνα προκύπτει, αφενός ότι το φύλο δεν αποτελεί ασφαλή προφητεία για αποτελεσματική ηγεσία και ότι τα ηγετικά χαρακτηριστικά ανδρών και γυναικών είναι παρόμοια, αφετέρου ότι υπάρχουν διαφορετικές κουλτούρες από τις οποίες ξεκινούν οι πεποιθήσεις και οι αντιλήψεις των μάνατζερ περί της ηγετικής συμπεριφοράς και αποτελεσματικότητας ανδρών και γυναικών. Τις διακρίνει δε στις εξής τέσσερις: στη δυτικοευρωπαϊκή, στη βορειοευρωπαϊκή, στην αγγλοσαξονική και στη λατινόφωνη. Ολες τους, με κοινό παρονομαστή την ομοφωνία ότι: οι γυναίκες είναι καλύτερες «όταν φροντίζουν τους άλλους» και οι άνδρες όταν «αναλαμβάνουν ευθύνες».

Παραδόξως, οι στερεοτυπικές αυτές αντιλήψεις επικρατούν περισσότερο στις βορειοευρωπαϊκές κουλτούρες, παρά το γεγονός ότι η εκπροσώπηση των γυναικών σε ανώτατα διοικητικά κλιμάκια είναι υψηλή και παρά την έμφαση που έχουν δώσει στην ισότητα των δύο φύλων. Στη δυτική Ευρώπη ένα μεγάλο ποσοστό μάνατζερ πιστεύει ότι ένα ιδιαιτέρως σημαντικό χαρακτηριστικό ηγεσίας, είναι η ικανότητα να επηρεάζεις τους άλλους. Οι άνδρες Αγγλοσάξονες συμφωνούν απολύτως και παράλληλα δηλώνουν ότι αυτό είναι κάτι που λείπει από τις γυναίκες. Κάτι, που ασφαλώς δημιουργεί δυσμενείς εντυπώσεις για τις γυναίκες. Τελικά, οι Ευρωπαίοι μάνατζερ και από τις τέσσερις κουλτούρες ομοφώνησαν ότι οι μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών εμφανίζονται σε θέματα υποστήριξης των άλλων, στην επίλυση προβλημάτων και στην άσκηση επιρροής προς τους ανωτέρους.

Oι λόγοι

Η μελέτη αυτή επιχείρησε να απαντήσει για ποιους λόγους επικρατούν στάσεις, συμπεριφορές και προτιμήσεις που οδηγούν στο υπάρχον χάσμα μεταξύ ανδρών και γυναικών στην ηγεσία των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων και επιβεβαίωσε ότι «τα στερεότυπα δεν γνωρίζουν σύνορα». Το μάθημα, δε, που προκύπτει από τα ευρήματα αυτά για τις διεθνείς εταιρείες, είναι ότι πρέπει να λαμβάνουν ιδιαιτέρως υπόψη τους τις περιφερειακές αυτές διαφορές όταν διακινούν τα στελέχη τους στις διαφορετικές αυτές κουλτούρες.

Πριν από λίγα χρόνια σε έρευνα της Επιτροπής Women in Business (WΙB) του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, οι Ελληνίδες στελέχη οργανισμών που πήραν μέρος, υπογράμμισαν με τις απαντήσεις τους κάτι που γνωρίζουν πολύ καλά: τους παράγοντες που επηρεάζουν τη σταδιοδρομία των γυναικών στελεχών στη χώρα μας, όπως και ποιοι από τους παράγοντες αυτούς είναι οι πλέον αποφασιστικοί για την πορεία τους προς την κορυφή. Προέταξαν λοιπόν ως πρωτεύοντα σημαντικό παράγοντα τη δική τους δέσμευση και αποφασιστικότητα, τις κατάλληλες στρατηγικές που πρέπει να διαμορφώσουν και το να γίνονται περισσότερο «ορατές» εκεί που εργάζονται.

Παράλληλα, οι Ελληνίδες στελέχη δήλωσαν ότι είναι πρόθυμες να αφιερώσουν χρόνο και να καταβάλουν την απαιτούμενη προσπάθεια ώστε να εκπαιδευθούν για την περαιτέρω ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους και την καλύτερη εξισορρόπηση της εργασίας με τη ζωή τους. Προσδοκούν επίσης ότι τα κοινωνικά και επαγγελματικά δίκτυά τους θα αναλάβουν πρωτοβουλίες που να συμβάλλουν στην ενδυνάμωση των γυναικών στην ελληνική αγορά στελεχών.

Πηγή: kathimerini.gr



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...